Skip to main content

Cendol warisan at bercham, ipoh

Hari ni nak buat entree pasal cendol. Alahhh ape yg hebat sgt cendol, belambak2 cendol jual serata negara. Haaa tak kira la nak tulis gak pasal cendol warisan di bercham, ipoh.
Kenapa saya nak tulis? Sebab saya kene beratur 1/2 jam nak dapatkan cendol saya. Then bila sampai turn saya, pulut hanya cukup untuk 1 paket saje, asalnya nak tapau 4 cendol pulut. Maka cendol pulut, cendol jagung, cendol lengkong n cendol kacang. Total of rm12. Hmm rasanya mestilah sedap kalau tidak masakan ramai orang bearurnkan kan kan....
Yang paling bagus, org yg beratur memang 1 malaysia, cina, melayu n india semua ada.
Yang paling kagum walaupun uncle ni baut kerja sorang tapi sgt cekap dan pembersih...serious....
Ok kepada yang nak try, location dia berdepan dengan mobil bercham and hanya bukandr kul 12 smp habis... Normally 3 lebih dah habis la..
Harga ulak semua cendol if makan situ rm2.50, if tapau rm3

Bawah ni picture sempat posing sementara beratur tengah panas....
( walaupun tgh panas muka tetap x berpeluh kan, itu la the power of skin79 bb cream, nak tau lanjut pm lah saye)



Note: berapalah income si pembuat cendol ni sebulan, 30 minit beratur pun saya kira2 hampir rm150 jugaklah die menerima duit..... Kaye kaye kaye....jum jual cendol....hihi

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Bercham, ipoh

Comments

Popular posts from this blog

Maesara at Genius Aulad Bayan Baru

Assalamualaikum wrt. Entree kali ni nak aku nak cerita tentang anaknda bongsu ku yang telah bertukar ke tadika baru, iaitu Genius Aulad Bayan Baru. Sebelum ni Maesara dah mula sekolah seawal usianya 2 tahun di E-bridge preschool. Kenapa aku tukarkan Maesara ke sekolah baru? Alasannya cuma satu, sebab sekolah lama dia menyediakan budak-budak untuk masuk SJKC manakala untuk Maesara aku plan untuk masukkan dia ke SK pada darjah 1 nanti. . Kenapa Genius Aulad? Selain disebabkan Abang nya Miqael, alumni Genius Aulad. Selain dari tu, sebab faktor lokasi nya sangat berdekatan dengan tempat kerja ku. Itu sahaja. . Struktur yuran Genius Aulad ini pada aku sesuai la dengan yuran tahun 2020.  Boleh refer picture di bawah untuk struktur yuran. Yuran bulanan untuk 1/2 day ialah RM 320 Struktur yuran Genius Aulad Keburukan half day. Bagi aku program half day ni sangat tak sesuai dengan parent yang bekerja sepenuh masa. Disebabkan bila cuti sekolah, maka program half day pun

Cermin keretaku pecah di Penang

28 March 2010. Genap setahun usia perkahwinan kami. Happy aniversary to us. :) We have our breakfast + lunch at Hamediyah Relau, nasi beriyani udang, paling sedap di Penang. Almaklum sajalah bangun pon agak lewat, lagi sejam nak pukul 12 tengah hari. Setelah selesai makan, suami berhasrat untuk mencuci keretanya di car wash bersebelahan dengan Hamediyah restaurant itu. 1st phase : Kereta melalui pam air automatik untuk memberishkan kotoran degil di kereta 2nd phase : Kereta dipancut oleh pam sabun buih secara manual 3rd phase : Kereta dicuci secara manual 4th phase : Kereta akan dilalu mesin pecucian & seterusnya mesin pengering autoomatik Dekat phase ni tiba2 teserlah satu garisan yang agak panjang melintasi cermin. Kami terpinga kotoran degil apkah ini. Sambil2 melalui mesin automatik itu kami menghayati keretakan cermin depan kereta suamiku.Macam auto show la pulak ek. Padahal hati nak menjerit tapi siapa yang nak disalahkan. Maka kami redha je la dengan cubaan yang diberi.Marah

Dermatologist in Penang: Dato Dr Lim Huat Bee

Sejak kebelakangan ini muka saya sangat teruk, dipenuhi dengan macam-macam jenis acne. Ini tidak termasuk dengan parut-parut yang sedia ada. Sampai satu tahap suami saya rate mueka saya 4/5(5-paling teruk). Tak tahu la di mana salahnya, terlalu banyak kemungkinan permakanan, hormon, tak cukup tidur dsbnya. Kalau nak cakap hal product dah bermacm2 jenis dari yang asli tanpa campuran kimia sampailah ke bahan campuran kimia di tahap maksimum. Namun jerawat tetap mebiak di serata muka. Akhirnya setelah mengunakan enjin pencarian google, terjumpa lah akan Doktor Pakar Kulit yang disarankan oleh ramai orang iaitu Dato DR Lim Huat Bee. Dengan persetujuan si suami maka saya pun pergilah ke kliniknya. Sesampianya di klinik dalam pukul 10.30AM, Grrrrr ramai sungguh orang, kalah hospital kerajaan. Sesudah daftar kami keluar minum air kelapa , kemudia jalan kaki ke old town. Setelah kembalinya ke klinik belum sampai jua giliran saya. Akhirnya 1.00PM baru nama saya dipanggil. Masuk jumpa Dr tidak l