Jangan terpedaya dengan kata-kata lifetime warranty ini. Semuanya strategi utk promosi barang supaya laku.
Saban kali aku terpedaya dengan pelbagai produk, tapi masih degil nak jugak jaminan sebegitu rupa.
Bulan lepas TV aku rosak, telefon senheng macam-macam alasan diberikan untuk aku claim balik 5 yrs warranty kononya.
Sepeti biasa dalam terma dan syarat dah ada tulis bla bla bla... Alasan terhebat penjual di Malaysia. End-up kena bayar 180++ berbanding hrga awal yang diminta sampai 400++.
Kali ni pengalaman dengan tupperware pulak. Letak harga mark-up sikit konon bagi jaminan lifetime warranty.
Aku ni memang banyak minum air, at least dari container yang aku usung ke hulu hilir ni mesti 1 litre = 1 hari. Semuanya bermula bila ku start breastfeeding, 3 litre sehari wajib. So tupperware eco green ni lah menjadi peneman setia aku kemana-mana.
Tiba-tiba satu pagi bila aku basuh penutup nya, boleh pulak pecah. Maka aku pun decide untuk pergi ke tupperware claim warranty. Dah sampai dekat puan counter tu selamaba cakap kalau pecah sebab jatuh tiada warranty. Aku membalas saya tak tahu lah, bila saya nak basuh tengok dah pecah.
Okay ikut prosedur kena hantar pergi KL selama sebulan, company akan decide boleh atau tidak claim waranty?
Ha?? sebulan!!! Aku rasa macam sangat bodoh sebab benda kecik RM35 macam tu ko kena hantar pergi KL untuk buat keputusan? Dengan kos minyak, kos driver semua.Then aku cakap oklah hantar je lah, walaupun aku tahu mesti tipis harapan nak claim kan,kalau dah macam ni modus operandinya???
Balik dengan bengang aku terus pergi AEON beli je drinking bottle 1litre yang baru berharga RM20. Puas hati takde warraty bagai kan? Padahal boleh je nak beli kat kedai die jugak kan, tapi buat apa nak beli dengan penipu?
You charge me for additional RM15 for all your hidden cost kan. Tak kisah la setebal mana terma dan syarat ko, aku sebagai pengguna merasa sangat rasa ditiipu. Next aku plan nak log report dekat tribunal tuntutan pengguna (kalau rajin) sekiranya tak dapat claim botol itu. Then aku akan pastikan aku dapat balik botol aku yang pecah tu . Bukanya aku hairan sangat dengan nilai RM35 tu, tapi sebagai pengajaran korang, korang, korang acap kali menipu pengguna. Disebababkan RM35 tuh let you guys feel the pain jugak kan.
#tupperwaremalaysia
Regards
+thinkerbell lady
Saban kali aku terpedaya dengan pelbagai produk, tapi masih degil nak jugak jaminan sebegitu rupa.
Bulan lepas TV aku rosak, telefon senheng macam-macam alasan diberikan untuk aku claim balik 5 yrs warranty kononya.
Sepeti biasa dalam terma dan syarat dah ada tulis bla bla bla... Alasan terhebat penjual di Malaysia. End-up kena bayar 180++ berbanding hrga awal yang diminta sampai 400++.
Kali ni pengalaman dengan tupperware pulak. Letak harga mark-up sikit konon bagi jaminan lifetime warranty.
Aku ni memang banyak minum air, at least dari container yang aku usung ke hulu hilir ni mesti 1 litre = 1 hari. Semuanya bermula bila ku start breastfeeding, 3 litre sehari wajib. So tupperware eco green ni lah menjadi peneman setia aku kemana-mana.
Tiba-tiba satu pagi bila aku basuh penutup nya, boleh pulak pecah. Maka aku pun decide untuk pergi ke tupperware claim warranty. Dah sampai dekat puan counter tu selamaba cakap kalau pecah sebab jatuh tiada warranty. Aku membalas saya tak tahu lah, bila saya nak basuh tengok dah pecah.
Okay ikut prosedur kena hantar pergi KL selama sebulan, company akan decide boleh atau tidak claim waranty?
Ha?? sebulan!!! Aku rasa macam sangat bodoh sebab benda kecik RM35 macam tu ko kena hantar pergi KL untuk buat keputusan? Dengan kos minyak, kos driver semua.Then aku cakap oklah hantar je lah, walaupun aku tahu mesti tipis harapan nak claim kan,kalau dah macam ni modus operandinya???
Balik dengan bengang aku terus pergi AEON beli je drinking bottle 1litre yang baru berharga RM20. Puas hati takde warraty bagai kan? Padahal boleh je nak beli kat kedai die jugak kan, tapi buat apa nak beli dengan penipu?
You charge me for additional RM15 for all your hidden cost kan. Tak kisah la setebal mana terma dan syarat ko, aku sebagai pengguna merasa sangat rasa ditiipu. Next aku plan nak log report dekat tribunal tuntutan pengguna (kalau rajin) sekiranya tak dapat claim botol itu. Then aku akan pastikan aku dapat balik botol aku yang pecah tu . Bukanya aku hairan sangat dengan nilai RM35 tu, tapi sebagai pengajaran korang, korang, korang acap kali menipu pengguna. Disebababkan RM35 tuh let you guys feel the pain jugak kan.
#tupperwaremalaysia
Regards
+thinkerbell lady
Comments
Post a Comment
Terima kasih atas komen korang!!!